Superträningsveckan

Förra veckan tränade jag mer än jag någonsin gjort tidigare, och jag hade så kul medans jag gjorde det! Här kommer en summering av allt skoj jag prövade på.

Måndag: Rollder Derby-träning, vi körde i en miniliten hall i Gustavsberg. Golvet var dessutom superhalt vilket påverkade träningen en hel del. Vi ramlade minst dubbelt så mycket jämfört med en vanlig träning, men vi skrattade också mer (kan vara så att detta hade en direkt koppling). En superkul träning där vi fokuserade mycket på väggar i olika storlekar och samarbetet i dem.

Tisdag: Fighting Fit- träning. Jag och två till rookies besökte Jo som har en träningsstudio på söder. Vi fick boxas och sparkas och köra ett mindre fyspass på slutet. Kommentaren ”Are you going to throw up on my floor?” sammanfattar ganska väl hur det gick för mig. Men jag gjorde det, jag klarade hela passet. Och är helt klart sugen på att gå tillbaka!

Onsdag: Fysträning. Ett helt gäng från STRD gick på fysträning med Mean Machines damlag, de spelar amerikansk fotboll och hade ett öppet träningspass som vi blev inbjudna till. Fysträningen var rolig, men det faktum att det ingick bollar gjorde mig smått skräckslagen. Jag gillar inte bollar, jag till och med ogillar dem starkt. Kul träning, men lär inte dyka upp igen. Bollar är läskigt! (Tacklas var roligt dock)

Torsdag: Fysträning – bloggutmaning. Jag hoppas att ni inte har missat min och Elins träningsutmaning. Vi kommer att testa ett träningspass från bloggen Roller Derby Athletics varje vecka. Den här veckan var det passet Fresh Meat Injury Prevention Workout, det är som namnet antyder anpassat för fresheies och de muskler som behöver jobbas på i början av spelarkarriären. Men ack så viktigt att fortsätta träna dessa muskler även efter freshieperioden. Ett kul pass, som passar bra att göra hemma när du redan har träningsvärk efter veckans tidigare pass.

Fredag: Roller Derby-träning. Vår ordinarie träningstid försvann, så plötsligt fick vi en timmes träning för hela ligan. En snabb och rolig träning blev det, stafetter är ett bra sätt att få igång tävlingsinstinkten hos mig, och senaste tiden har jag fått kläm på baklängesåkningen. Tjoho! Visade sig vara väldigt nyttigt i stafett-sammanhang.

Lördag: VILA! (Låg i en hög på soffan.)

Söndag: Scrimmage! Älskar söndagsscrimmage. Bästa sättet att avsluta veckan, och ack så roligt det var. Jag fick jamma en hel del, vilket var superkul. Hade lite problem med mitt tåstopp, men annars så börjar jag komma överens med mina nya skates. Känner mig inte längre som Bambi på hal is. Inte riktigt i alla fall.

Avslutade söndagen med att återigen ligga i en hög på soffan och äta kakor! Sjukt nöjd med träningsveckan, förhoppningsvis är detta ett steg på vägen mot att bli starkare och få bättre kondition.

Bilden är tagen av världens peppigaste NSO Sanna Bodén!

Scrimmage

Leave a Reply

  

  

  


sju + = 13

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge